اراک: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: میزان غلظت ذرات معلق در هوای کلانشهر اراک بالاتر از استانداردهای زیست محیطی است و هوای این کلانشهر در وضعیت ناسالم قرار گرفته است.

هوای اراک در وضعیت ناسالم قرار گرفت

حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین در اراک اظهار داشت: ذرات معلق در هوای اراک در ساعت هفت صبح امروز به ۴۳ میکروگرم بر مترمکعب رسید که بیانگر وضعیت ناسالم برای گروه های سنی حساس است.

وی اظهار داشت: برخلاف اینکه شاخص هوای کلانشهر اراک در روز گذشته ۷۲ گزارش شده که بیانگر هوای سالم بوده است امروز هوای ناسالمی را در این شهر داریم.

ابراهیمی کارنامی با اشاره به علل آلودگی کلانشهر اراک اظهار کرد: اراک به دلیل همجواری با تالاب کویری میقان، با تهدید چشمه های تولید غبار نمکی و ایجاد ریزگرد با منشاء محلی در کنار گرد و غبارهای وارداتی مواجه است که این عوامل سبب آلودگی هوای این کلانشهر شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به استاندارد ذرات معلق در هوا گفت: استاندارد ذرات معلق در هوا ۳۵ میکروگرم بر متر معکب است و توصیه می شود گروه های سنی حساس از جمله کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی، ریوی در زمان هایی که کیفیت هوا ناسالم اعلام می شود از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

وی تاکید کرد: اراک تاکنون ۲ برنامه مصوب کاهش آلایندگی هوا در هیات دولت داشته است که به صورت کامل اجرایی نشده است.

ابراهیمی کارنامی یادآور شد: کلانشهر اراک از ابتدای امسال تاکنون ۸۸ روز آلوده و سال گذشته در مجموع ۳۷ روز آلوده را در کارنامه خود به ثبت رساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.